Yarasayla Gelincik Masalı

Yarasayla Gelincik Masalı

Yarasa dediğimiz kuşun ne idüğü
Pek belli değildir bilirsiniz:
Kimine göre faregillerdendir,
Kimine göre kuşgillerdendir bu hemşehrimiz.
Bir yarasa dalmış bir gün, tepesi üstü
Bir gelinciğin yuvasına.
Farelere diş bileyen gelincik
Yürümüş üstüne hemen haklamak için:
— Sen ha, demiş; ne suratla gelirsin evime? Az mı kötülük etti
Seninsoyun sopun benim milletime?
Fare değil misin sen?
Ben de gelincik değilim, sen fare değilsen.
— Aman, rica ederim, demiş yarasacık; Farelerle ne ilişkim var benim?
Ben fare ha? Kim çıkarmış bu dedikoduyu?
Benim yok o taraklarda bezim:
Kuşum ben; gözün kanatlarımı görmüyor mu?
Yaşasın göklerde uçan soyum!
Bu sözlere aklı ermiş gelinciğin:
— Haydi, uç git, demiş yarasaya. İki gün sonra bizim şaşkın
Bir başka gelinciğin yuvasına düşmüş, Ama bu gelincik de kuşlara düşmanmış.
Uzun burunlu Bayan Yarasayı Kıtır kıtır yiyecekken kuş diye, 
— Aman etme, demiş yarasa; Kanatlarıma bakıp beni kuş sanma: 
Fareyim ben, yaşasın . faregiller! Ve kuşların canını alsın Jüpiter! 
Yarasa bu kurnazlığıyla Kurtarmış canını bir kez daha.

Çoklarını gördük böyle,
Tehlike karşısında bayrak değiştiren.
Adamına göre,
Yaşasın kral der kimi zaman,
Kimi zaman da: Yaşasın krala kumpas kuran!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rare Disease Day and the promises of personalized medicine

O ur daughter Ellen wrote the post that I republish below 3 years ago, and we've reposted it in commemoration of Rare Disease Day, Febru...