>> Horoz İle Tilki Masalı

 Horoz İle Tilki Masalı

Gün görmüş, açıkgöz bir horoz, 
Ağaçta nöbet bekliyormuş. 
Tilki yanaşmış güler yüzle:
— Kardeş, demiş; müjde! 
Savaşanlara son verildi, son! 
Barış oldu bütün dünyada. 
Haberi yaymaya geldim,
İn aşağı da öpüşelim.
Hadi bekletme, duramam pek;
Yirmi köyüm var gidilecek.
Hem nöbet möbet yok artık, bitti;
Rahat rahat gezebilirsiniz şimdi.
Tavuk, horoz işinize bakın, korkusuz;
Size yardım etmek dostluk borcumuz.
Söyle seninkilere sevinsinler,
Bu gece bayram etsin, hora tepsinler.
Sen de gel artık, haydi;
Gel de kardeş kardeş öpeyim seni.
— Tilki kardeş, demiş horoz; 
Bundan hoş, bundan tatlı haber olmaz! 
Hele bunu senden duymak yok mu, 
Bitirdi beni doğrusu.
Bak, iki tazı da geliyor karşıdan; 
Onlar da müjdeci anlaşılan
Görsen ne koşuyor kâfirler;
Nerdeyse gelirler.
Dur, ben de ineyim de bari,
Tatlı tatlı konuşalım hep beraber.
— Hoşça kal, demiş tilki;
Ben kaçayım, yolum uzun.
Öpüşmek başka zamana kalsın.
Hazret dar atmış kendini ormana. 
Barışta iş yok deyip kendi kendine. 
Horozsa başlamış keyfince ötmeye: 
Koca tilkiye tilkilik ettim diye.
Lafonten Hikayeleri La Fonten Hikayeleri Fabl Hikayeleri
Jean de La Fontaine

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rare Disease Day and the promises of personalized medicine

O ur daughter Ellen wrote the post that I republish below 3 years ago, and we've reposted it in commemoration of Rare Disease Day, Febru...