Bizim Bahçe





Bu gün yorucu bir gündü geceden kızlarına  kışlık yufka açmak için anlaşmıştık ev sahibimle.  
Sabah dokuzda  bahçeden gelen bir erkek sesine uyandım, camdan baktım bir adam ve alt katımızdaki sapık amcanın hanımı.
 Hemen koşa koşa aşağı indim   teyze bir polis getirmiş ev sahibimle konuşuyorlar  kimliğini gösterdi infaz memuruymuş, biz amcayı borcu var diye aldık içere zaten raporları var çok hasta diye  parayı ödeyince çıkaracağız, zaten bilseydim zordalar gelip tutuklamazdık dedi.
 Şaşırdım o senin lüksün değilki, dedim ne demek tutuklamazdım!  
Aldım bir daha baktım kimliğine, haberleri gösterdim  haberim yok benim  yapmaz amcam diyor  akrabanız mı  dedim hayır diyor  nereden biliyorsunuz yapmayacağını peki bu suçu işlememişmi şimdi diyorum . Bana bilmem bakmam lazım siz teyzeyi hor görüyormuşsunuz dün evden çıkın demişsiniz ondan  bana gelip rica etti dedi diyor.
  Biz bir şey demedik, dün biz bahçede otururken geldi. 
Ev sahibim eşin hapisten çıkana kadar otur çıktıktan sonra evden taşının dedi, oda başladı anlatmaya  benim kızımı on yaşından bu yana koynunda uyuttu bir zararı olmadı dedi, öyle deyince ben   teyze siz altı yıllık evlisiniz   kızın  otuz yaşında nasıl oluyor dedim  kendi eşinin ölmesini bekledik  bende evliydim o da evliydi eşim döverdi beni o alıp baktı ama karısı istemedi betonda uyudum,  karısı ölene kadar başka ev tutuk  bizi baktı karısı kanser oldu ,öldü ben çok muhtaçtım'' Şimdi siz olsanız ne yaparsınız sen kendi hemcinsine neler yapmışsın özrün kabahatinden büyük birde polisi almış gelmiş başımıza tabii polis mi oda şüpheli , Polise param yok dediği için ,polis ben vereceğim kirayı dedi ,oysa daha dün bize bir kese para gösterdi  bize neyse sanki .  
 Onlar çekip gitti bizde birşeyler atıştırıp  hamurlarla uğraşmaya başladık,  ben yufkaları  biraz büyüttüm onlara verdim üç kişide açtı, yufkaları açıp  biraz sendirip  buzdolabında saklıyormuşlar, banada yapacağız  ama benim dolabım donduruculu değil, bana kuruturuz.
 Kadınlar toplanınca  helede yaşları  varsa değmeyin sohbete .  Bu gün anladım ki herkesin  acıları, sırları var kimse dört dörtlük değil bu hayatta ancak layıkıyla yaşamak istiyor herkes bu hayatı.
 Biz  o kadar uğraştık  iş bitince yemek yemeye bile halimiz kalmamış , aperatif bir şeyler atıştırdık. Bu gün hem spor hem diyet yapmış oldum en sağlıksızından...
 İki kızınada telefon etti gelip yufkaları alın diye ikiside bahaneler uydurup gelmedi işleri varmış.Yufkaları koymaya dolapta yok!   
 Ne demişler  baba oğluna bağ vermiş  oğul babasına bir salkım üzüm vermemiş...
Bazı evlatlar  bağı almaya bile  zahmet etmiyor!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rare Disease Day and the promises of personalized medicine

O ur daughter Ellen wrote the post that I republish below 3 years ago, and we've reposted it in commemoration of Rare Disease Day, Febru...