Burun ameliyatında tampon çıkarma



Tampon ve hediye...

Breh arkadaş meğerse ne yamukmuşta burnum 
kimseler söylemezmiş yıllardır kimsenin sesi çıkmıyordu 
şimdi herkes aa biraz yamuktu demezmi:)) 
hadi len oradan...
  Burun ameliyatı sonrası insana en acı veren şeylerden biri  buruna takılan tampon 
 Ben hastaneye yatmadan önceki gün iş yerindeki arkadaşlarım    bu ameliyatı olan eşleri, yakınları olanlar  beni durdurup aman çok acıyormuş  beynine kadar tampon sokuyorlarmış,çıkarırken çok acıyormuş,  burnunu balyoz la kırıyorlarmış, bazıları çekiç ve testereyle kırıyormuş, adam üstüne çıkıp dizleriyle üzerine bastırıyormuş sonra  çekiçle kırıyormuş. 
Hatta kırarken ayılıyormuşsun acıdan baylıyormuşsun  her kafadan bir ses  aa dedim yeterin kendinize saklayın   canice  hislerinizi ben sağlık için bu ameliyatı olacağım kışın birde bademciklerim şişiyor burundan nefes yok zaten ağızdanda yok nereden nefes alıyorum bi tahmin edin:)
 Yalnız  bir ara vazgeçmeyi düşündüm  çekiçle burunmu kırılır hiç ya çenemide kırarsalar diye:)))
 Ameliyat psikolojisi...

 Çok şükür ki ameliyat sonrası   ayıldığımda çok  ağrılarım olmadı tabii ağrı kesici vurdular o kadar caniler mi ? neden ben ağrı sızı içindeyken hiç bir şey yapmasınlar ki.

 Ameliyat sırasında yapılanları hiç hissetmedim, ameliyatın ertesi günü ve bir kaç gün devamlı kanadığını hissettim haliyle tamponum hiç kurumadı ve burun içine yapışmadı   dördüncü gün tamponu doktor çıkardı.
  Biz üç kişiydik onun hastası bizi alt kata çağırdı iki asker vardı onların çok şişlik yoktu yüzlerinde sırayla onlar girdiler biraz uzun sürdü  ve gözleri kan çanağı  çıktılar hatta biri çıkınca bile ağlıyordu tabii ben  dahada panik oldum bana sıra gelince içeri girdim  Ya Allah deyip yattım koltuğa ,  çıkarırken   biraz acıdı tabii ki ama abartı değil iş o değilmiş!
 Hiç kimse bu işin püf noktasını söylemiyor   tamponum çıkarıldıktan kısa bir süre sonra ben küütt gittim  fenalaşıp bayıldm ama sebebi ne acı ne tampon...  
Sebebi  4 gün boyunca burun tıkalı hatta öncesi var yıllardır tıkalı burundan  hiç bu kadar saf ve fazla oksijen girmemiş vücuduma.

 Birden  tamponun çıkmasıyla aldığın nefes  başını döndürüyor  ne doktor nede şimdiye kadar ameliyat olan biri hiç mi akıl etmedi bunu çok merak ediyorum sonra tampona mana bulunuyor 
 hemen  tekerlekli sandalye getirdiler  kendime gelince ona oturtup yukarı çıkaracaklar oda ayrı bir komedi...
 Benim gazoz kapağım gitti   sandalye almaya  hasta bakıcılardan yardım istememiş o götürecek  iki kez beni tümseklere çıkardı   konuşamıyorumda burnum kanıyor   hı hooo bir şeyler geveliyorum  meğerse iki kızın ayağının üzerinden geçmiş:))
'' ne yapayım çekilin diyorum,  sıra bizde diyorlar ya hastam bayıldı içeride diyorum bizde bayılacağız diyorlar''  tekerlekli sandalyeyle çiğnemiş onları  sen yokken  de ezdim bunlar ilk kurbanlarım değil  demezmi:)
 anasının kızı işte ne olacak:)
 Bu gün burun ameliyatımın sekizinci günü
  ilk gün narkozluydum  pek bir şey hissetmedim benim ikinci gün biraz şişti asıl üçüncü gün çok şişti  göz altlarım su topladı   yüzüm gözümde şişti  Bu gün fazla kanamam yok   dünden bu yana burnum tıkandı  umarım grip olmam  birde antibiyotik krem vermiş ti doktor biz bu güne kadar hep üstüne sürdük içine sürülecekmiş o  :)
 geçmiş olsun için arkadaşlar para toplayıp bana  çaydanlık seti almışlar  emaye   çok merak ediyorum  bütün emaye çaydanlıkların ibrik kısmı soyuk mu?  alışverişi yapan arkadaşa  geri yolladım değiştirsin diye arkamdan bir sürü laf etmiş biz hediye aldıkta   bilmem ne sanki tek başına aldı 60 kişi para vermiş   bardaklarda  yapım hatası vardı sanki çatlak gibi duruyor  çaydanlığın altı hep soyuk , ibriğide soyuk öyle olurmuş emayeler


bunu layık görmüş,  kendine öylemi alışveriş yapıyor acaba   git değiştir diyor birde   bu sıcakta deli dürttü beni  ben iyileşince kendime  sağlamını alırım . bir şeyide yapıyorlar ama sırf olsun diye kafadan savma  onca para verip değer veren insanın hakkını yiyorlar .



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rare Disease Day and the promises of personalized medicine

O ur daughter Ellen wrote the post that I republish below 3 years ago, and we've reposted it in commemoration of Rare Disease Day, Febru...